Torsdag 13 aug. -09 - 2 veckor som blev 3!!

Ja nu är vi hemma igen!! Borta bra men hemma bäst?!....Nja jag vet inte det jag?! I alla fall inte när det gäller
den här semestern. Hade från början bokat lägenheten i Pisak, Kroatien, i  2 veckor, men några dagar innan
det var dags för hemfärd och vi fick höra om det dåliga vädret här hemma i Sverige så bestämde vi i vår familj oss
för att stanna ytterligare en vecka. När man sen kommer hem till regn och blåst då ångrar man nästan att
man inte stannade ytterligre en fjärde vecka *L*.

Vi har haft 3 härliga veckor med alla våra underbara vänner! Tack allihop för att ni, var och en,
förgyllde vår semester!



Vädret de två första veckorna var perfekt! Bättre kan man inte önska. Tänk att vakna varje morgon mellan 7.30-9.00
och se termometern stå på 27-29 grader och sen bara stiga och det klara underbara vattnet ska vi inte tala om, 27 gr
som varmast, inte fel att bada då! *L*

Här snackar vi kristallklart vatten!! Och då är kortet ändå taget 30-40 m ovanför vattenytan!



Några olika utflykter fick vi även klämt in:

Ett bildcollage från Nationalparken Krka med sina underbara vattenfall:



Ett besök på resorten Solaris med sina rutschkanor:

      

Samt div. restauranger och marknader i Makarska, Split och Omis:

      

Vi fick även firat Urban som fyllde 42 år:

   

För att inte tala om alla härliga grillkvällar på "vår" altan:

   

Ja det var några av de ca 600 kort vi tagit, svårt att välja, skulle kunna visa alla, men jag vill ju inte
trötta ut er *L*.

Nu ska jag strax hoppa i säng, för att imorgon njuta av min allra sista riktiga "semestervardag"!

Ha en fortsatt go sensommar......    ......och på återseende!! 

krAM Anneli

Kommentarer
Postat av: ElisabethT

Ni verkar ha haft det mer än underbart. Så klokt av er att stanna kvar en vecka till. Hem till regn och rusk vill man inte.



kram kram

2009-08-14 @ 11:21:30
Postat av: jenny

Vilken lyx...-vi stannar en vecka till!!!

Visst är det underbart med sol och värme!!

Ha det gott.

Postat av: annika.h

fina kort....helt underbart ser det ut.

välkomna hem till regn-sverig hihihi

2009-08-14 @ 21:47:00
Postat av: malin

det låter helt underbart vännen - vilken härlig semester! och du är såååå fin på bilderna, vilken pingla :) kram och välkommen hem (igen)

2009-08-14 @ 22:56:30
URL: http://mallafors.se
Postat av: Petra

Superfina foton. Blir inte alls avis L

Snart dags för en liten träff kanske?!



KRAMar

2009-08-16 @ 23:58:40
URL: http://petraspyssel.blogg.se/
Postat av: SusanneSj

Det ser helt underbart ut.

Du är sååååå himla fin lilla toppenpingla = )



kram

2009-08-18 @ 09:32:02
URL: http://susannesj.blogg.se/
Postat av: nancy

Visst e de underbart i kroatien, ser att ni har haft de toppen skönt ni med ;)

Vill gärna höra mer Live L

ha de gott kram

2009-08-18 @ 19:47:34
URL: http://pinknanc.blogg.se/
Postat av: Robban

Hej där...det var inte i går jag var här och läste..leer..



Ser skönt ut i Kroatien..men för varmt för mig...leer..

Var i Italien tio dagar i Juni, men det är ju som vanligt..jag ser hall och jag ser hotell rum.

En dag ledigt och då var jag i gamla stan i Genova en sväng bara..



Ha en underbar höst - snart kommer vintern..leer..

2009-08-31 @ 23:47:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback