Onsdag 15 april - Härlig påskhelg och fotboll

Vilken underbar påskhelg det har varit!
Kändes som 4 välbehövligt lediga dagar och vädret går ju inte heller att klaga på.
En hel del promenader, lite träning, skön avkoppling med en bok i solstolen, god påskmat
och träff med släkten samt planering med bästa vännerna inför sommarens Kroatienresa.
Ja så kan man snabbt och lätta sammanfatta påskhelgen.

I måndags åkte och jag och barnen (Urban jobbade ) hemifrån redan före kl. 11. Vi hämtade upp min
momor och min bror före vidare färd upp till landet för att hälsa på mor och far.

Vi bjöds på god hembakad fika följd av en härlig promenad, efter det bytte vi, eller snarare min
bror,däcken på mammas och pappas bil medans jag och barnen tvättade fälgar och bilar.
Vi avslutade dagen med underbart god fläskfilégryta som mamma bjöd på.

Härliga vårtecken som jag fotade under vår promenad:

     

Förra helgen fick Urban och jag ett ryck, på lördag förmiddag åkte vi ner till Ullared och kom
hem 4000 kr fattigare. Vi fick tag på en hel del kläder till Robin, endast ett par t-shirts till Jeppe
då han ju nästan ligger mitt emellan barn och vuxen storlek och barn-tröjorna var alldeles för
barnsliga och det var dåligt med vuxentröjor i storlek small. På hemvägen svängde vi inom
Varberg, där var det marknad på torget så vi strosade runt lite och köpte med oss 2 kg färska
räkor hem från fiskbilen.

Ikväll har jag och Jeppe tillsammans med min mamma varit och kollat på fotboll, allsvensk sådan.
Häcken-Blåvitt på Rambergsvallen. 4-1 till Häcken och Jeppe var klart mest nöjd med det resultatet.

Nä, nu är det dags att nana kudden. Hör att den ropar på mig nu!

krAM Anneli


Kommentarer
Postat av: nancy

Visst är de roligt med Ullared ;)

Men visst blir de tomt på kontot, tur man har Ullared kort L så man har lite mer tid på sig att samla ihop lite pengar.

Men pengar är ju till för att användas.

Ha de gott

Kram

Postat av: malin

det låter verkligen härligt vännen, man borde ha fler 4-dagars-helgen tycker jag :) så att man hinner allt man vill göra. ullared mmm lockande... jag skulle kunna tänka mig en ny tjej-tripp - det var ju såå kul sist kramar

2009-04-16 @ 22:23:31
URL: http://mallafors.se
Postat av: Erica

Våren är på väg och Häcken äger :)livet är toppen. har du fått mitt meddelande om den 2:e maj??? är det OK med Urban.... Ha det gott i vårvärmen. Kram kram Erica :)

2009-04-17 @ 23:07:18
URL: http://ericasscrap.blogg.se/
Postat av: elisabethp

vilka fina vårblommor!!

Vi ses på södag!!

kramkram

2009-04-20 @ 08:52:44
URL: http://elisabethp.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback