10 jan. -08 - Ofrivillig bloggpaus

Nytt år och nya förutsättningar!

Var ju ett tag sen jag bloggade sen sist och i ärlighetens namn har jag tyvärr inte hunnit
kika runt hos er andra nåt vidare heller. Ibland hinner jag ju "smyga" åt mig lite tid att
besöka bloggar på arb.tid men inte den här veckan tyvärr. Vi har bokslut, hade ju inventering
mellan jul och nyår och nu ska december månad och 2007 avslutas.

Förra veckan hade vi ju tagit semester, Urban och jag, för att greja lite här hemma och försöka
få lite tid med barnen. Blev väl mest till att greja då vi ju äntligen bestämt oss för att renovera vårt
sovrum. Har faktiskt inte såå dåligt samvete för barnen, för efter jul köpte vi både Wii och Guitar Hero
och jösses så skoj vi har haft tillsammans med massor av goa skratt.
Nyårsafton tillbringade vi för första gången ensamma hemma och vi hade turnering i både Wii och
Guitar Hero. Trodde aldrig att jag skulle tycka att det var så kul att trycka på färgade knappar på en
plastgitarr och spela bowling med en fjärrkontroll *L*.
Se sån stil hon har! Och kolla tungan! *S*


Åter till renoveringen. Tog ju några före-bilder innan vi startade förra onsdagen och nu finns
det även efter-bilder att jämföra med. Underbar skillnad! *L*
Det enda som saknas är lite saker att sätta upp på väggarna och ett nytt överkast. Hade köpt
nytt överkast men missade att kolla storleken, så när vi väl var klara så upptäckte jag att överkastet
var för litet på bredden. Men jag väntar tåligt på att Ikea ska få in större storlek för nåt annat överkast
som passar har jag inte hittat och dessutom hade det passat så bra i färgen tillsammans med kuddarna.
Överkastet Emilia    Bild lånad av Ikea.

Så här blev iaf resultatet: Före-bilder till vänster (hmm) och efter till höger, då så klart! *L*
(Har tagit på alla 4 väggarna)

före1      efter1

före2      Efter2

Före3      Efter3

Före4      Efter4

Har förresten äntligen fått klämt in det sen i somras planerade biobesöket med våra goa vänner
Ikka och Tapio. Fick sällskap av ytterligare 2 par. Så förväntansfulla gick vi alla 8 för att se Arn,
förra onsdagen. Jag har ju läst alla 4 böckerna men försökte hålla förväntningarna nere för att
inte bli besviken. Men jag måste säga, att trots att en del saknades, så var filmen väldigt sevärd,
och jag längtar redan tills nästa film släpps. Vi avslutade kvällen på Gothia och den här går väl
inte av för hackor:

Räkmacka

Ja grattis till er som tagit er igenom hela inlägget *L*! Det blev *änna* långt!

Nu ropar kudden på mig och linserna är suddiga!

Må gott!! / krAM Anneli

Kommentarer
Postat av: annika.h

va fint erat sovrum blev,vad duktiga ni är.

2008-01-11 @ 10:49:47
Postat av: Anna-Karin

OOJJJJ!!! Vad fint erat sovrum blev,va kul!!!
Här spelas det oxå Wii,och måste nog säga att även jag tycker det är kul!!!Kram på dig så hörs vi snart!!

2008-01-11 @ 14:58:59
Postat av: Lena

FY VAD FINT!! NI KAN NI.

2008-01-11 @ 19:27:48
Postat av: Tinafina

Wow vad snyggt det blev i sovrummet för att inte tala om din snygga stil när du bowlar!!!
Ha det gott!
kram Tina

Postat av: Erica

Jätte fint! Hos oss är det bara kök, hall och Fridas rum som är fina resten är bedrövliga.... men men det skall fixas när tid finnes... när nu det blir. Ha det gott! Kram Erica :0)

2008-01-11 @ 22:35:29
URL: http://ericasscrap.blogg.se
Postat av: malin

wow!!! hallå vem behöver dyra inredningsarkitekter när man har vänner, när kommer du hit? :) hur läckert som helst, ni sover väl gott där va? *ler* kram på dig - ha en SKÖN helg

2008-01-11 @ 23:25:13
URL: http://mallafors.se
Postat av: SusanneSj

Hallojsen!
Spelade Wii första gången själv förra helgen, jösses så kul det var. Stavhopp krävde både det ena o andra av en : D
Det är ju så att man hinner inte riktigt att surfa runt och titta, man har inte den tiden. Nu när man kommit ifrån det lite också så märker man mer att tid för surf är inte så stor.
Jösses så snyggt det blev i sovrummet, urläckert!!!
Stor kram på dig o ha det toppenbra

2008-01-12 @ 17:10:17
URL: http://susannesj.blogg.se/
Postat av: Annika

Hej! Ja detta blev dunderfint. Ska kika live nästa gång ju...stod ju ändå i hallen! Wii, är ju så kul. Blir lite värk både här och där. men det är väl bara nyttigt *pust*. Gitarren spelade ju jag på efterfesten hos en jobbarkompis. Svårt som fasen, kanske berodde lite på mitt tillstång *ler*. Tack för en mysig promenad och en härlig fika...kolla upp vilka dagar nu då!!! Tur med regnet. Ca 5 min efter hemkomsten så vräkte det ner. Kramar till dej. Annika

2008-01-12 @ 17:26:18
URL: http://mellbina68a.blogg.se
Postat av: Annika

Hahaha, det ska vara tillstånd. Hmmm, det var väl bara kaffe i muggen?! Kram

2008-01-12 @ 17:30:21
URL: http://mellbina68a.blogg.se
Postat av: Ita

Visst är wii hur kul som helst! Vi har bowling tunering näsan varje kväll!
Vad fint sovrummet blev!
Kram

2008-01-12 @ 17:37:18
URL: http://itasscrappodatt.blogg.se
Postat av: malin

är tillbaka och kikar igen *ler* det var fasen vad snyggt det blev Anneli... kan jag flytta in där också? :) kram, hoppas du har en skön helg

2008-01-13 @ 10:14:31
URL: http://mallafors.se
Postat av: Malin H

Åh!!!!!!!!!!! Så jättefint det blev!!! Riktigt proffsigt verkligen!!! Och visst är det kul att göra om, om så bara lite grann!
Håller med om träningsvärken efter wii turneringar!!! Här ser det ut som på ditt foto *ler*
Kram kram

2008-01-13 @ 12:50:50
URL: http://malinsscrap.blogg.se
Postat av: Elisabeth

Jösses så fint det blev! Lyxigt värre.
ja, träningsvärk fick jag efter boxningsmatcherna på WII. Barnen och vi har haft mycket kul med det. Känns märkligt att bowla med fjärren i handen. Tur att den kan sättas fast med bandet, annars finns det risk att den försvinner ut genom fönstret när jag bowlar som bäst!

2008-01-16 @ 16:34:57
Postat av: Camilla

Hi hi... det var verkligen mycket Malm här! =) Ser att du har den där avlånga, höga med spegel och smyckeförvaring också - den är jag bra sugen på. :)
Och Kroatien var vi till förra sommaren, bilade till Pula och vidare ned till ön Pag. Helt underbart!!! Vill tillbaka igen nästa år och då ända ned till Dubrownik.
Mysig blogg du har, hit kikar jag in igen.
Kram!

2008-02-25 @ 18:33:24
URL: http://camillaslillablogg.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback