11 dec. -08

Åh hualiga va tiden går! *L* Man kan nog lugnt säga att jag haft en "liten" bloggpaus.
Har vare sig haft inspiration eller lust. Har varit mycket annat som ockuperat tankarna
och tagit energi. Men nu börjar lusten infinna sig igen.  Har ju varit lika dålig på att kommentera
i andra bloggar under den här tiden, men det får det bli ändring på nu.


Skulle bli ett mega-inlägg om jag skulle skriva om det som hänt sen sist så jag väljer en av gobitarna,
nämligen min helg i Helsingborg i början av november tillsammans med min goa och äldsta vän Ikka (och då
menar jag inte att du är gammal, Ikka, utan att vår vänskap har hållt i sig sen 4:e klass! *L*)
På fredagen när vi kom ner med tåg till H-borg så blev det en rejäl shoppingtur på stan och på kvällen
höll vi oss i hotells pianobar där en jätteduktig kille spelade massor av bra musik och det blev allsång.
På lördagen styrde vi kosan över sundet, till Helsingör och lite "utländsk" shopping. Där blev jag påmind
om in goa sambo Urban *L*.


Efter all shopping var vi tvugna att ladda batterierna lite och vad passade då bättre än ett besök på Ebbas fik.
Som att kliva tillbaks till 50-talet med galonklädda möbler, jukebox, och alla underbara skyltar.
Att det dessutom är rimliga priser gör ju inte saken sämre!

     

   

På kvällen var vi ute och svängde de lurviga och drack ett gäng goa drinkar.

Vi avslutad helgen med ett besök på Olympia och den sista omgången av fotbollsallsvenskan,
Helsingborg-Blåvitt. Det var för övrigt "Alex" sista match för Blåvitt, och han hyllades rejält.

    

Sammantaget en underbar helg!! Tack vännen!!
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

För övrigt har det varit precis som vanligt, körningar till och från handbollsträningar i Torslanda,
och matcher både i Göteborgsområdet och nere i Halland. Varit lite turbulent i Robins handbollslag
men vi får hoppas att det rättar till sig snart. Vi har även varit sjuka i 2 omgångar, blandade förkylningar
och en light-version av magsjuka.
De senaste två veckorna har jag belamrat hela vardagsrumsbordet med mina julkortsgrejer och
här är några av de 35 jag gjort:
        

     

      
Ursäkta den dåliga bildkvalitén, för mörkt i vardagsrummet och det blir en del skuggor och en del
kort blir alldeles för ljusa med blixt.

Har kikat runt i en del bloggar och fått inspiration, niger och tackar för det!
Ett extra tack till Susanne och Mirabyll för allt ni delat med er av!

Förra helgen hade Urban och jag julklappsrace så nu har vi köpt alla klappar utom till varandra.
Härligt att vara klar!!

Ikväll passade jag och Robin på att baka lite. Hade några gamla bananer som började bli bruna
och var på upphällningen, men det är faktiskt dom bananerna som som blir de saftigaste banankakorna.
Så nu har vi mumsat nybakat med kall mjölk! Åhhhh, så gott!

Nu är det dags för sport på tv:n och sen väntar kudden!

Må gott och ha en härlig fredag!!!

krAM Anneli

Kommentarer
Postat av: SusanneSj

You are back.

Det är skönt att ta en paus med saker o ting ibland.



Trevlig helg du verkar haft i alla fall.



Julkorten är jättefina. Det har skapats en hel del kan mitt norra öga skåda.



kram kram o trevlig helg

Postat av: Lena

Oj vad du har skapat! Här ligger man i lä. Jag måste sitta varje kväll nu för att få ihop det innan den 16:de. Varför blir det alltid så här?? Jättefina kort har DU gjort i alla fall. Jag måste nog försöka mig på det där kortet med granen som du har gjort. Urläckert!

2008-12-12 @ 09:32:31
URL: http://lenasscrapblogg.blogspot.com/
Postat av: Louise (vbg)

Åh, en sån härlig helg du måste ha haft...läckra julkort har du oxå hunnit med. Ha en skön helg..kramiz

2008-12-12 @ 10:17:31
URL: http://louisevbg.blogg.se/
Postat av: malin

oh la laa - det kallar jag uppdatering ;) men det var nog bäst för dig att du började blogga igen, det blev så trååååååkigt utan dig :) underbara julkort - och härliga bilder ifrån er fotbollsresa - hoppas nu att du får en fin helg kramar

2008-12-13 @ 09:23:42
URL: http://mallafors.se
Postat av: Erica

Härligt att höra ifrån dig igen ;0)(hm skall jag säga som bloggar såååå flitigt). Hihi. Underbara julkort! Kram Erica :0)

2008-12-15 @ 14:00:19
URL: http://ericasscrap.blogg.se/
Postat av: Annika

Ni ser ut att ha haft görkul. En supermysig stad! Känner igen bilderna från cafeet...är det samma ställe som du och jag var på? Så skönt att vara klar med alla julklapparna...jag har inte ens börjat, suck. Jättefina julkort. Så kul med så många olika sorter...Kram Annika

2008-12-16 @ 10:59:58
URL: http://mellbina68a.blogg.se/
Postat av: elisabethp

vad roligt att se att du e på G igen! Och vilka fina kort!

KRAM

2008-12-16 @ 21:51:06
URL: http://elisabethp.blogg.se/
Postat av: Annika

Tack för det fina julkortet. Så fiffig öppning.Kram Annika

2008-12-18 @ 22:54:23
URL: http://mellbina68a.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback