15 okt. - Trött som en gördel

Jaha, så var det måndag igen och åter till jobb och vardag. Är sååå trött idag trots att det egentligen
inte har varit några större ansträngningar den här helgen. Har fått lagom med sömn tror jag, men är
ändå trött som en gördel (gött gammalt uttryck, eller hur Ikka?! *L*)

Vad har då hänt sen sist??
Jo i fredags var jag ju iväg på after work med mina goa vänner Ikka, Mona och Carina.
Skulle ju ta mig in till stan med kommunala kommunikationer (läs buss) och det
har jag inte gjort sen Jesus gick i kortbyxor så ni kan ju tänka er själva?! Hoppade
på bussen glad i hågen här ute i Sisjön och transporterades till Korsvägen där jag
skulle byta till ny buss. Hoppade av och såg på infotavlan att nästa buss skulle gå från
samma hållplats och det stod dessutom NU. Så när jag vände mig om då hade bussen
jag precis klivit av precis skyltat om till den jag skulle åka med och susade därifrån. Och där
stod jag!! Men man är ju inte alldeles tappad bakom en vagn så jag tog glatt en spårvagn istället.
Billig dryck och god buffé inmunigades på Gamle Port och där satt vi och tjötade i några timmar,
och framåt kvällningen bar det av en sväng till Palace för att få svänga de lurviga oxå.
Sammantaget en rolig kväll med goa tjejer!!
Och en extra puss till min goa gubbe som hämtade mig i natten! image293

På lördagen var det städning av hemmet och lite handling som stod på schemat. Vi skulle
även hämta hem min bil som stod på jobbet, men det visade sig att jag glömt nycklarna till
grinden, inne på kontoret på fredagen så bilen fick snällt stå kvar till söndagen då jag fick
lånat en jobbarkompis nycklar.
På eftermiddagen var Urban och jag även hos min mormor för att lämna en av våra gamla mobil-
telefoner till henne. Hon fick ju bröstcancer för några år sedan och har sedan dess haft
väldiga problem med sin ena arm som är svullen och dan på grund av problem med
lymfkörtlar mm. Men nu har hon äntligen fått tid hos landets enda läkare som jobbar med
just det här och hon ska ytterligare 2 ggr ner till Malmö för att få hjälp. Min underbara krutgumma!!
Hon snappade det här med mobiltelefon nästan med en gång trots att hon aldrig ägt någon.
Och dessutom tar hon tåget själv ner till Malmö. Men efter operationen nästa månad så åker
mina snälla och omtänksamma föräldrar ner för att hämta hem henne.
Håller tummarna för att allt ska bli bra sen!!

I söndags spelade Robin handbollsmatch på förmiddagen så det var bara att pallra sig upp
för att köra honom till samlingen. Matchen blev en rysare och nagelbitare. Vinst med 1 enda mål!!
Starkt jobbat!!
Fick besök av min bror ett par timmar på dagen och fick även klämt in en liten fika med Annika.
På kvällen hade vi tänkt se den sista Pirates of the caribbean-filmen men vi gick i däck på soffan
båda tvåm efter 1,5 timma, så fortsättning följer ikväll! *L*

Har faktiskt fått scrappat några nya layouter men eftersom jag har "fel" dator inkopplad hemma
så har det inte blivit nåt scannat, men det kommer, vilket år som helst!

Ha nu en bra start på veckan!! / krAM Anneli 

Kommentarer
Postat av: SusanneSj

*ha ha ha* vad jag skrattade när jag läste vad du skrev att du hade velat se mig. Jag lovar, den stod i fyra hörn, kan upplysa om att jag åt inget mer den dagen...
Jag kan se mig dig framför mig när bussen susar iväg och så var det den du skulle med, urs men jag fick mig ett gott skratt. "Sedan Jesus gick i kortbyxor", *ha ha ha* Men kul hade ni i alla fall.
Stor kram och ha en mysig vecka!

Postat av: Ikka

Hej din gamla gördel:) Känner mig inte heller särskilt utvilad fast det varit en relativt lugn helg. Kan det vara åldern? Tack för en mysig kväll i fredags. Mona hade spanat in en riktig snabbuss så vi var hemma på ett kick, skönt! Ha en fortsatt bra vecka. Vem vet: vi kanske piggnar till när den går mot sitt slut:) Kramis

2007-10-15 @ 15:22:34
Postat av: nancy

låter som en härlig after work.Tack för upplysningen i min "mat" fråga :)
ha en bra början på veckan.
Kram Nancy

2007-10-15 @ 16:23:48
URL: http://pinknanc.blogg.se
Postat av: annika

låter som en trevlig helg,sköt om dig resten av veckan.
kram

2007-10-16 @ 11:34:07
Postat av: annikahedlund

hej igen ,det var från mig.

2007-10-16 @ 11:34:50
Postat av: Annika

After Work är kul när man umgås med vänner.Kan se dej framför mej hihihi, din paffa min när bussen ändrar skepnad. Men du är ju inte den som är den...du klarar dej ju galant! Vet ju att du hade kul *L*. Håller tummarna för din mormor. Tack för senast. Nyfiken på dina Lo;s. Kramar Annika

2007-10-16 @ 14:26:11
URL: http://mellbina68a.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback