13 nov. - Liket lever

Ja förra veckan var det inte mycket med kärringa M. Låg hemma med feber och
dunderhuvudvärk onsdag-fredag. Ingen höjdare. Kändes som jag var ett med
sängen i fredagseftermiddag. Liggsåren låg nära till hands.
Men mycket vila är ju medicinen! 
Efter dom dagarna var det extra underbart att komma ut i den underbara höst/vinterdagen
på lördagen. Klar krispig luft och sol. Så härligt.
Det bar iväg till Jingel Jangel-mässan ute på Arken tillsammans med
Annika och Erica.
Vi fick handlat en del och sen "sprang" vi på Elisabeth och tillsammans tog vi oss en
härlig fika-tjöt-paus. Väldigt roligt!
Träffade även Susanne och hennes svägerska (tror jag). Alltid kul att träffa bloggvänner irl!

I söndags firade vi först Fars Dag hemma  och sen
spelade Robin handbollsmatch. Tyvärr förlust.
Sen bar det av upp till "landet", till far och mor, för mer Fars Dags firande och
en underbar söndagsmiddag. Mamma! Det var mums!
Gissa om barnen var nöjda när det fanns 3 efterrätter att  välja på!!
Kanske inte bara barnen förresten!! *L*

Den här veckan började inte nåt vidare. Igår ringde Urban till mig strax efter lunch och sa att
Robin skadat sig i skolan. En liten olyckshändelse där han fått nån klasskamrat över sig och
skadat armen/handen. Efter 5 timmar på Östras barnakut kom han hem med gips på vänster-
armen. 10-14 dagar ska det sitta på och sen är det återbesök för att kunna utvärdera skadan.
I sämsta fall kan det bli operation om allt inte står rätt till med ligamenten i handleden.
Håll nu tummarna för att han slipper opereras, våran "lille" olycksfågel.

Har faktiskt fått pysslat en del de sista veckorna. Har suttit i vardagsrummet kvällstid, för att får
vara tillsammans med de andra, dessutom börjar det bli kallt i min lilla pysselhörna i källaren.
Har tillverkat väldigt enkla julkort. Inget avancerat med en massa målning, det orkar jag inte med.
Fick en del inspiration av tjejerna när vi Paperdolls var hos Malin HArkivet och hade
julkortskväll. Tack Elisabeth för lånet av stjärn-stämpeln och Hanna för idén till ett av korten.

       

   

Har även blivit några konvolutkort (tror dom kallas så?!):

   

Nä, nu är det strax dags att få lite mat i magen. Ska även ta mig en tur upp till
köpcentrat 421 och köpa några tändsticksaskar som jag ska försöka mig
på att dekorera, som Tina gjort.

På med vinterdäcken go vänner. Det är snö i luften! *L*

krAM Anneli





Kommentarer
Postat av: Annika

japp, det snöade imorse...man blev ju som barn på nytt! Hoppas inte det är något brutet, för Robins skull.Vi hörs/ses imorgon! Kram Annika

Postat av: elisabethp

Tack själv för trevlig fikastund!! Hoppas du mår bättre denna veckan. Jättefina julkort du har gjort!

kram!!

2007-11-13 @ 14:23:14
URL: http://elisabethp.blogg.se
Postat av: annika.h

vilka fina grejer du gör.
hoppas det går bra med robin.
ha det gött.

2007-11-13 @ 15:30:17
Postat av: Ita

Att vara sjuk är ingen höjdare.. Här har det minnsan varit julkortsverkstad =) jätte fina allihopa. Får inspiration att själv börja
Kram

2007-11-13 @ 16:50:15
URL: http://itasscrappodatt.blogg.se
Postat av: SusanneSj

Heeeej!
Vilken tur att du piggnade till tills på lördagen och mässan så vi kunde ses : D
Otur för sonen, inte kul alls. Hoppas han inte har allt för ont.
Vad härligt att få beskåda alster som du gjort, helt ljuvliga.
Stor kramelikram och ha det såååååå bra

2007-11-13 @ 19:38:14
URL: http://susannesj.blogg.se/
Postat av: Erica

Vilka fina julkort du gjort!!! Jag får ta mig i kragen när jag kommer hem från GC. Hoppas verkligen att Robin slipper operation.... krya på dig kramar från mammas scrapkompis....
Kram Erica :0)

2007-11-14 @ 07:53:00
URL: http://ericasscrap.blogg.se
Postat av: Malin

åh vad mkt fint du gjort - snacka om kreativ... :) ja jag blev minst sagt förvånad när jag träffade Urban och Robin i väntrummet på Östra, hoppas det går bra för honom *kramar*

2007-11-14 @ 12:12:43
URL: http://mallafors.blogg.se
Postat av: Maria K

Skönt att du mår bättre nu!
Vad mycket fina kort du har gjort! Nu är det ju en dryg månad kvar bara så man skulle kanske ta tag i den biten snart =) HA det gott!
Kram från Maria

2007-11-14 @ 13:34:41
URL: http://mariascollage.blogg.se
Postat av: Louise (vbg)

Härliga kort, det är kul med askar, skall försöka fota mina och lägga ut dem i bloggen ;) Krama sonen, hoppas han klara sig från operation. Kramiz

2007-11-14 @ 21:13:45
URL: http://louise.blogg.se
Postat av: Junitjej

Vilka fina julkort!
Svar till Anneli: Kul att du gillar min senaste LO!

2007-11-14 @ 21:59:16
URL: http://junitjej.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback