Ännu en helg avklarad!

Ja så har det då gått ännu en helg!

I fredags var vi uppe i Bräcke Östergård och grillade med Jespers klass. Det blev en jättemysig kväll med massor av barn och föräldrar. Vi hade knyte och jag och barnen grillade hamburgare och kyckling. Sedan spelade vi brännboll, barnen mot föräldrarna, vilket var mycket uppskattat av barnen och säkert mindre uppskattat av den pappa som sträckte en lårmuskel. *L* Urban var tyvärr inte med då han spelade fotbollsmatch.

   

På lördagen var Urban och jag på shoppingtur. Vi var runt och handlade födelsedagspresenter till vår "lille" gosse som fyller 10 år imorgon. Tror att vi kommer ha en glad gosse då allt av de 4 saker han önskade finns med i paketsamlingen imorgon. Efter det var det inhandling av mat till vårt gemensamma födelsedags kalas för närmsta släkten på söndagen. Sen var det dusch och uppfräschning inför kvällens 2x40 års fest!
Usch, va man är bortskämd med bil. Har inte åkt spårvagn sen Jesus gick i kortbyxor men i lördags var det kommunalt för hela slanten både till och från festen i Guldheden.
Festen startade med underbar bål!! (jag som inte gillar gin igentligen, mums!!) Sedan blev vi indelade i 5 lag, jag tillhörde lag Tunisien och fick på min lott av lagledaren att utföra grenen 3000 millimeter Kinderägg. Vilket gick ut på att "springa" 3000 mm fram till ett Kinderägg, vräka i sig all choklad och montera ihop innehållet på kortast tid. Men hallllååå eller!! 3 av 5 av mina mottävlare fick ju leksaker som var hela, alltså redan färdigmonterade. Jag fick min i 3 delar! Snacka om fusk!!! *S* Jag hade ju vunnit annars!!! Som en av tjejerna sa när vi stod i toakön efteråt: Du är inte tävlingsinriktad va??? Efterföljt av ett härligt skratt!! Jo lite miljöskadad efter 20 års idrottande är jag nog!! *L*
Måste passa på att tacka Malin F för hjälpen med blommorna till födelsedagsbarnen!! Dom blev väldigt uppskattade! Tack!!!

Här är korten jag gjorde i lördags och några kort på mig och gubben:

       

Igår var det storstädning inför kalaset! Hua va tråkigt! Men klara blev vi och kalas blev det. Tur att det var så fint väder igår så att vi kunde husera 2/3 av gästerna på altanen. God lasagne och sallad som Urban gjort och smarrig dajmkaka med vispgrädde efteråt. Inte fel alls.

Sammantaget ännu en härlig helg!

Nä nu är det dags att nana kudden. Blir tidig uppstigning imorgon för att fixa lite paketinslagning och frukost på sängen för vår 10-åring.
Här är kortet han ska få (samma papper som i Robins kort förra veckan, för det var det mest pojkaktiga jag hade):



Ha de gott!! Och fira nu vår lediga nationaldag på onsdag! *L*

krAM Anneli

Kommentarer
Postat av: SusanneSj

Det var kalasfirande må jag säga! Jordgubbarna såg ju hur mumsigt som helst ut.
Jättefina kort som du skapat!

Postat av: Erica

Jätte fina kort och jätte fina bilder på er alla. Må så gott! Kram Erica:0)

2007-06-06 @ 10:13:36
URL: http://ericasscrap.blogg.se
Postat av: Annika

Fina kort du gjort. Inte dumt med "egen" kock som lagar god mat.Så fina foton med din nya kamera...
Tack för en trevlig pysselstund på min altan idag.Glöm inte smörja dej ikväll :-) Kramen A

2007-06-06 @ 16:38:31
URL: http://mellbina68a.blogg.se
Postat av: Malin

härliga bilder och fina kort - låter som att du (ni) haft en bra helg *ler* vi sågs ju som hastigast där i lördags...jag var väl inte till mina allra bästa fördel menmen *kram* på dig

2007-06-06 @ 21:56:26
URL: http://mallafors.blogg.se
Postat av: Eivor/Ejja

Åååå vilka härliga kort du tillverkat! Sedan måste jag ju säga att vilka bra kort den nya kameran tar, en systemkamera finns på min önskelista också*ler*.
Tiden går fort...veckorna bara susar förbi tycker jag.
Hej från mig

2007-06-07 @ 22:49:01
URL: http://eivor.blogg.se
Postat av: nancy

oj jag hade visst glömt lämna av tryck efter mig tidigare :(
Tack för trevligt sällskap idag, och sköt om dig
kram

2007-06-10 @ 23:52:19
URL: http://pinknanc.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback