4 feb. -08-Suck!

Ja då var det måndag igen då *suck*. Helgerna och den väredefulla lediga tiden
går alldeles för fort. Kanske skulle man jobba mindre tid eller inte alls! *L* Tänk om
det ändå vore ekonomiskt möjligt att avstå från att jobba ett tag och bara fly landet och
bege sig till sydligare breddgrader för ett år eller så!
Beundrar familjer som säljer allt dom äger och har här hemma för att prova på
ett nytt liv någon annanstans. En riktig fegis är vad man är!

Och extra tungt är det ju nu när jag inte riktigt har kläm på vad som händer här på jobbet
och om jag kanske ska söka mig ett nytt arbete. Något jag verkligen inte ser fram emot
i så fall. Har ju närt en dröm om att bli florist men den utbildningen är himla dyr och den
gamla barndomsdrömmen om att bli brandkvinna är nog körd för längesen *L*.
Just nu känns det iaf som om jag vill göra nåt helt annat än vända papper, räkna pengar
och prata i telefon, med andra ord inte sitta ensam "instängd" på ett kontor.

Åter till helgen. Den har varit underbar utan några direkta måsten.
I lördags var jag och Annika inne i Göteborg och gjorde stan osäker.
Besökte Arkivet, Format, Panduro och In-Ex för att handla lite scrapbook-papper.
Och vi hann även med en fika på Fröken Olsson's café. Tack för fikat, Annika!
När jag kom hem så tog vi oss, jag och Urban, en liten promenad runt nejderna och hann
precis ner till Eriksbergs köpcenter innan det kom en rejäl hagelskur.
Väl hemma igen satte jag händerna i allt det nyinhandlade och helgen har gått i pysslets tecken
kan jag säga. Har blivit ett 10-tal kort och 2 LO:er.

Här är några av korten:


     

     

Mer pyssel på söndagen och på eftermiddagen spelade Robin handbollsmatch
mot Kungälvs HK, en härlig vinst med 25-18!
Avslutade dagen med härlig middag och, tro det eller ej......mer pyssel och
sen var tyvärr helgen "slutt"!

Såg att jag en dag hade 31 unika besökare, hade varit kul att veta vilka ni är.
Kräver inga romaner men ett litet hej hade varit kul!

Ha nu en bra start på veckan allihop!

krAM Anneli   image406


Kommentarer
Postat av: malin

men hallåååå fröken produktiv!?!?! så mycket fina kort - wow! jättesnygga och vilka härliga färger. låter som en bra helg... vill gärna se dina lo's också *kramar*

Postat av: Ita

Jag är en av dem, men det vet du väl - Hej!
Kram

2008-02-04 @ 17:05:10
URL: http://itasscrappodatt.blogg.se
Postat av: Malin H

Hoppsan! Här har det pysslats flitigt i helgen minsann!!!Jättefina kort, alltid bra att ha ett lager!
Vill gärna se Lo´s med :-)
Kram kram

2008-02-04 @ 19:37:04
URL: http://malinsscrap.blogg.se
Postat av: Annika

Jösses vad du har hunnit,massor av fina kort i ny stil väl? Tjusigt...själv har det gått i ett med annat! får väl snart till det med pyssel, kanske. Jag hakar på om ni/vi säljer och flyttat "over there" *S*.kram på dej, Annika

2008-02-04 @ 22:48:22
URL: http://mellbina68a.blogg.se
Postat av: Lillebror

Lillebror är DySLekTiKer , så det blir ingen roman men ett hej , och en liten Push om att snart får du iaf komma ner till Härliga Kroatien så gör som jag och ta en dag i sänder. Du har iaf en familj , så njut av det och sök nya jobb nu medans du har ett arbete. Who Dare Wins ! ! !

2008-02-05 @ 00:33:29
Postat av: SusanneSj

Hej, jag är väl en av de 31, men jag smyger minsann inte ; D
Härlig helg. Tänk att kunna besöka så många *suck* Jag får vänta till mässan den 29 mars, ser mkt fram emot detta. Lite enklare att ta sig denna gång, bara spårvagn så är man där : D
Vad kul att få beundra så många fina kort, supernajsa.
Kram på dig o ha en bra vecka
PS Våga tro på din dröm

2008-02-05 @ 19:58:52
URL: http://susannesj.blogg.se/
Postat av: Nancy

Vad du har produserat mycket fint denna helgen ,kanske lite scrapterapi när man inte är på topp *LER*
De löser sig alltid, vi får inte vara så fega bara våga chansa lite oxå tror jag :)
ha de bra kram

2008-02-06 @ 08:56:47
URL: http://pinknanc.blogg.se
Postat av: Malin

kikar in igen - mest för att se om det var något uppdaterat... tänkte det är väl bäst att lämna ett spår *skrattar* kram på dig!

2008-02-06 @ 09:20:45
URL: http://mallafors.se
Postat av: annika.h

fina kort du gör.....önskar man hade lite tid till att göra sånt....

2008-02-06 @ 09:21:38
Postat av: Elisabeth

..här är en besökare som ofta kikar in men inte alltid talar om det.
Ja jag tänker också så, att jag /vi borde kasta loss, inte fega ur och bara ge oss hän åt ett år i något paradis. Vad kan hända? Jo att man ångrar sig och kommer hem tidigare än planerat, men vad skulle det göra. Erfarenheten har man med sig.
Hmmm det tål att tänkas på.
ha det gott. Kram kram

2008-02-06 @ 11:04:50
Postat av: Lillebror

...lillebror håller med Elisabeth !

2008-02-10 @ 04:31:13
Postat av: Pera

Va produktiv du är!! Jättekul å se så många fina kort. Nu måste jag hem å skapa :-))
//Petra

2008-02-13 @ 14:13:46
URL: http://petraspyssel.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback