08-08-08 - Sista semesterdagen

Ja då var de 20 semesterdagarna till ända och endast helgens ledighet återstår innan det är
dags att börja jobba på måndag igen.

Men först ska jag och Jeppe gå och se Häcken-Qviding på Rambergskvallen nu kl. 19 medans Urban
spelar träningsmatch och direkt efter det ska vi ner och tillbringa helgen hos våra goda vänner, Mats,Berit,
Anders och Gurra, i Frillesås. Det blir en helg i skaldjurens tecken, räkor i kväll, och kräftor imorgon då även
Lasse, Carina och Tobbe sluter upp. Ett härligt gäng så det blir nog en toppenhelg.

Har ju gått en del pengar nere i Kroatien, här är en del av det vi shoppade:

     
3 klockor till mig (och 2 till Urban, som inte är med på bild), handväska och plånbok, 3 av 6 par
solbrillor, samt 4 kepsar, blev även ett gäng Billabongshorts till grabbarna.

Har även hunnit med ett besök hos min optiker, dock inte för min skull, utan för Jeppes.
Han har vid några tillfällen sagt att han inte ser att läsa skyltar ute osv. På semestern
blev det på nytt aktuellt och jag sa till honom att när vi kommer hem från Kroatien så ska vi
gå och kolla. Sagt och gjort, i måndags förmiddag ringde jag och fick en tid redan på eftermiddagen.
Det visade sig att han hade -1,25 på båda ögonen och optikern tror att redan om ett år så ser han
dubbelt så dåligt som nu. Ja ja, vi får se, ett problem i taget.

Han valde ett par snygga Björn Borg-bågar och han har riktigt längtat efter glasögonen de få dagar
det tog innan han fick dom. Se här, visst är han fin min lille glasögoncooling!

Före


Efter


Som om det inte vore nog med semstershopping, nya glasögon och andra utgifter
(Robins moped har gått sönder, och det kommer att kosta ca 3000 kr att reparera den)
så var jag ju tvungen att shoppa lite papper till alla mina semesterbilder oxå *L*.
 Arkivet, Format och Scrapperiet
   

Nä, nu är det dags för oss att bege oss till Rambergsvallen!

Ha en härlig helg!!

krAM Anneli
 

Kommentarer
Postat av: malin

yeah - mkt kul shopping i kroatien ser jag ;) men trist med andra dyra utlägg... jeppe är ursnygg i sina brillor, vilken cooling! hoppas allt är bra annars och att du får en fin helg innan jobbet drar igång igen, en annan har ju en vecka kvar... ;) kramkram

Postat av: Louise (vbg)

Hi hi, det är klart att du måste shoppa, shoppa bör man annars dör man ...eller :) Skall till GBG de 22/8 ....är du ledig?? Måste ju ta min stämpelrunda...:)Men var ligger scrapperiet??? Kramiz

2008-08-09 @ 11:56:51
URL: http://louisevbg.blogg.se/
Postat av: Nancy

Jaså ni shoppad kepsar ni oxå LER

Hoppas ni är nöjda med Kroatien ,de ser så ut på era fina semester bilder.

Mocklis dig som har hunnit shoppa lite nya papper oxå ,de vill jag oxå gör.

Ha en härlig helg

kram

2008-08-09 @ 17:23:00
URL: http://pinknanc.blogg.se/
Postat av: Malin H

Ser ut som semestern varit bra!

Snygga brillor!! Och kul med massa shopping!

Ses snart hoppas jag ?!

Kram kram

2008-08-13 @ 00:31:25
URL: http://malinsscrap.blogg.se/
Postat av: SusanneSj

Det var mycket snyggt ni införskaffat er. Särskilt klockorna, väskan o plånbok. Mycket najs.



Vad sonen passade bra i sina glasögon. Jättesnygga.



Men hallå eller!!! Vilka läckra papper du fått tag i. Som "tur" är så har min köplust för scrap inte infunnit sig *puh*

Kram o trevlig helg

2008-08-13 @ 21:22:35
URL: http://susannesj.blogg.se/
Postat av: Petra

Vilken shopping ni har gjort!! Jag har oxå shoppat fast till min nya lägenhet, som faktiskt börjar arta sig :)

kram petra

2008-08-14 @ 10:20:56
URL: http://petraspyssel.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback