Hänt sen sist!!

Ja jösses det är ju en hel massa!! *L* Lika bra att ta det i ordning så kanske jag inte glömmer nåt!

Jeppe fyllde ju 10 år förra tisdagen och vi var uppe och firade honom med paket och frukost på sängen. Det var en lycklig kille som konstaterade att: (citat) mamma, ni har gett mig precis det jag önskade mig mest! (slut citat).
Härligt när man kan göra barnen så glada. Å andra sidan hade han inte önskat sig så mycket, vi fick nästan dra ur honom förslag. Så här såg det iaf ut på morgonen:

 

Onsdagen var ju vår nationaldag. Den dagen gjorde jag inte många knop. Fixade och donade lite här hemma när Annika ringde för att kolla läget. Det slutade med några härliga timmar på hennes härliga altan. Där satt vi i godan ro i solen och bytte lite stämplar och målade lite. Hon testade mina akvarellpennor. Tror att hon fastnade för dom! *L*
Finns även bildbevis för den dagen, då jag knappt släpper min nya kamera ur sikte. *L*

 

Torsdagen och fredagen gick i fotbollens tecken. På torsdagen var vi uppe i Kungälv och spelade match med våra P-93:or mot Kongahälla. Vi fick med oss en poäng därifrån efter 2-2. På fredagen var det Urbans tur att spela. Vi parkerade oss i gröngräset och solen vid Sälöfjordplan, men här blev det förlust för gubben och hans lag.

Lördag - sicken solskensdag - i ordets alla bemärkelser!! Tidig uppstigning för avfärd mot Älvängen och min vän Ikkas möhippa. Plockade upp Virre och Mona på vägen för att sedan sluta upp med ytterligare ett härligt gäng tjejer. Dagen började med lite olika uppdrag för Ikka på hemmaplan och även ett möte med blivande maken, då det även var svensexa för honom. När allt var genomfört i Älvängen fortsatte vi med buss ner mot Götet och Hisingen för attt besöka Mix Megapol Radio City där Ikka skulle spela in en egen cd-skiva. Vi hade världens utsikt över Frihamnen och Ostindiefararen. Efter ett par goa mackor som Annelie gjort och som intogs vid kajkanten begav oss till Säve för 2,5 timmars äventyr på Fånarna på Farmen. Vill bara påpeka att röda (mitt) lag vann!! Synd att du var med i gula laget Ikka!! *S*  Därefter tog vi oss hem till Linda, från södra till norra Säve för att fräscha till och förfriska oss innan det bar av in till stan och sista anhalten, Harry's, där vi åt, drack och dansade tills det blev natten. Ja vilken dag vi hade!! Tack alla goa tjejer för en härlig dag!!

Tog ca 150 kort under dagen, och här kommer dagen i korthet i bilder:

       
     
    
 

söndagen var det dags för sista Paperdollsträffen innan semestern. Vi blev bara 5 st men under dagens lopp tittade några tjejer in för att säga hej. Malin H. hade som vanligt ett litet "uppdrag" åt oss. Vi gjorde en en sida som man bl.a kan göra ett album av. Sen var det skissutmaningen, hade lite problem att komma igång då jag inte var det piggaste i ett par skor,  men med lite pepping och hjälp med papper av Malin H så blev det till slut resultat. Har ju i inlägget här under redan "skrutit" med resultatet! *L*. Ytterligare en bra idé var att alltid direkt efter att du gjort  färdigt en LO använda samma spillpapper till ett kort. Jättesmart!!

   

Måndag och tisdag denna veckan har det varit jobb och (kors i taket) lugna kvällar. Härligt!

Idag onsdag har barnen haft skolavslutning så jag har haft semester. Tänkte att vi skulle ha en mysig dag ihop. Dagen började med att jag och Urban var med på Jeppes avslutning och uppträdande i aulan. Sen fick Urban bege sig till jobbet och jag och Jeppe hängde med Robin på hans avslutning. Kanske lite överkurs, då vi bara var två föräldrar som följe med upp i klassrummet efter avslutningen i aulan. Ja ja, pinsamma föräldrar ska dom lära sig att stå ut med. *L*
När sommarlovet väl hägrade åkte vi ut till Tuve för att spela bangolf och sen åkte vi och hämtade upp Urban för gemensam lunch på Silverdraken, där vi smällde i oss av deras kinabuffé. Mums!

       

Ja det är väl i stora drag vad som hänt den sista veckan. Stort grattis till er som orkat läsa ända hit!! *L*

Har förresten en färdig Lo som jag inte haft med här förut.

image170

Nä nu får det räcka för idag! Arbetet väntar imorgon. Tänk den som ändå hade 10 v. sommarlov/sem. framför sig! *L*

krAM på Er alla!! /Anneli

Kommentarer
Postat av: nancy

Ja visst e de mysigt med skolavslutning,man får passa på att vara med så länge man får :) innan de blir förstora och inte vill ha oss med *L*
snygga lo`s bruden.
Sköt om dig
kram

Postat av: Gunilla/nilla

Du har haft en del att hitta på! Har själv hängt med på avslutningar så länge det gick. Bra med föräldrar som bryr sig tycker jag. Tror faktiskt att barnen uppskattar det.
Du undrade över min bröllopsstämpel. Den är från Easer. Vill du ha ngr stämplar jag upp och skickar.
Ha en skön helg/Gunilla

2007-06-14 @ 11:27:54
URL: http://kortnilla.blogg.se
Postat av: Malin

wow vad mycket kul läsning det var här idag då!!! och mycket fint att titta på - roligt med foton och scrappade alster... *ler* kram på dig!

2007-06-14 @ 12:33:39
URL: http://mallafors.blogg.se
Postat av: Annika

Jag orkade läsa *Ler*...jättemycket kul du gjort,härliga bilder på Ikka *S* fina Lo;s du gjort, du är så kreativ.Alltid kul att vara med barnen på avslutningen.Kram på dej.Annika

2007-06-14 @ 13:34:52
URL: http://mellbina68a.blogg.se
Postat av: Ita

Du har hunnit med mkt du denna veckan. Jag blir så nyfiken på vad din son nu fick som gjorde honom så lycklig...?
Kram

2007-06-14 @ 21:08:03
URL: http://itasscrappodatt.blogg.se
Postat av: Malin H

Så bra att sammanfatta veckan!! Vi sågs ju en stund i onsdags, men det blir lite snabba ryck när man ska springa mellan 2 barn....Mikael tog ena å jag andra :-)
Jättefint du har gjort!! Visst var pappret fint! Jag skaffade mig ett nytt :-)
Kram kram

2007-06-14 @ 22:35:56
URL: http://malinsscrap.blogg.se
Postat av: Annelie Maddock

Tack for titten i min blogg. Har hittade jag fina kort o fina skapelser!!!

2007-06-15 @ 10:06:02
URL: http://annelie.blogg.se/scrapping
Postat av: Annika

Hahaha, tack för korten du mejlade över *S* Den broderade tavlan hade jag gjort men glömt *S*.Kände inte igen tjejen bredvid.Kramar A

2007-06-16 @ 09:46:30
URL: http://mellbina68a.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback