En vecka närmare semester!

Ja då har ytterligare en vecka passerat. Har gnällt hela veckan över hur långt det är kvar till semestern, men så är man då en vecka närmare ledigheten.

Har väl inte inte hänt så mycket kvällstid gångna veckan då det ju är lite uppehåll i fotbollen nu och en månad framåt. Skönt att inte ha några tider att passa ett tag framöver. Vi tränar ju så tidigt som kl. 17 ibland och då blir det lite stressigt att hinna då jag slutar 16.30. Men som sagt, det mesta går bara man vill. Det är ju sista säsongen vi har laget, så efter Citroen Cup, som går helgen för jul, så blir det mer fritid för mig. Undrar vad man ska hitta på då?? *L*

I torsdags em var jag på "besök" hos min frissa Petra. Blev väl aningens mer sommarblond än vad jag hade tänkt mig, men jag överlever nog.

I fredags kväll mös vi. Urban hade köpt med sig räkor och kräftor hem. Och jisses så gott det var!! Men nu luktar det inget vidare ute i kompostpåsen. Tur att dom kommer och tömmer den imorgon. *L*

Igår tillbringade vi hela dagen utomhus. Revelj 7.30 för att infinna oss kl. 9.15 uppe på Forsvallen i Skepplanda där 2007 års upplaga av Korpcupen gick av stapeln. Urban blev inbjuden, av brudgummen på bröllopsfesten på midsommar, att vara med och spela. Vi trodde väl att det skulle bli ett par matcher och sen kunde vi åka hem och ha en lugn eftermiddag, men icke sa Nicke! Här spelades det, och vinst efter vinst radades upp. Slutligen hade laget "hamnat" i final och gissa vilka som stod som segrare när matchen var slut? Jo, våra gubbar!! *L*

Här är gänget: (Urban står längst upp till vänster)

image183

Kan säga att vi hade en helt underbar dag, och det kom endast några små fjuttiga regndroppar. Såg ut som ett stoppljus i "fejjan" när vi kom hem.

Eller ja, hem och hem. Var bara en mellanlandning hemma. Fräschade till mig och bytte kläder, packade ner lite goa grejer att dricka och sen bar det av till Annika H för dammiddag. Go mat och dryck och goa tjejer som sällskap. Inte fel alls!

          

 

När klockan närmade sig midnatt fick jag och Anna-Karin ett ryck, här vilade inga ledsamheter, dansskorna på. Jörgen var snäll och körde in oss till stan. Det blev en sväng till Farrellis först (där vi slöt upp med några killkompisar) och sen gled vi ner i källaren till Glow. Några timmars tjöt och dans och ganska många cider senare så hämtade Urban upp oss och såg till att vi kom hem säkert. Då hade klockan passerat 04.30! Hua!! Idag har jag insett att jag är för gammal för att vara ute och "slarva" så sent!!  Mindre pigg idag. Men trots det blev det en sväng runt Göteborg för att kolla in utbudet på en ny, eller rättare sagt nyare bil. Våran gamla "Bettan har gått drygt 38000 mil. Skulle den gå i sönder nu så ligger husvagnssemestern löst till! Bytte bromsklossar och skivor på den i måndags och blev 2700 kr fattigare! Finns ju roligare saker att lägga pengarna på i sommar- och sem.tider.

Nä go vänner, dags att ge upp för idag! Min kudde ropar på mig nu.

Ha de godis!! /krAM Anneli

Kommentarer
Postat av: Malin H

Ser ut som om ni haft en kul kväll som avslutning på en fin dag!! Då kan det vara härligt med en söndag innan jobbet sätter igång!
Glada tjejer och kuliga kort!
Kram kram

Postat av: nancy

Tiden går faktiskt fort snart e de semester för oss oxå :)
Vilken duktig man du har *LER*.Och super snäll att köra dig/er när ni ska ut och "slarva" hi hi
ha de gött
kram

2007-07-01 @ 23:57:59
URL: http://pinknanc.blogg.se
Postat av: Ikka

Godmorgon! Hoppas du känner dig piggare idag:) men du var ju igång och kollade bilar och grejade med fotbollsbilder igår redan, förmodligen piggare än de flesta! Verkar ju ha haft en helkul kväll (och natt) så det kan det väl vara värt. Tusen tack för hjälpen med mail och kort från cupen och tack för trevligt sällskap hela lördagen:)
Kramis

2007-07-02 @ 08:28:15
Postat av: Erica

Det verkar allt som ni har haft en toppen kväll. Ha det gott! Kram Erica

2007-07-02 @ 12:22:08
URL: http://ericasscrap.blogg.se
Postat av: Gunilla/nilla

Inte blir man för gammal för att festa. Nä, jag tror mer att man gör det för sällan så man är OVAN vet du!;)
Ha de gött/Gunilla

2007-07-02 @ 13:05:33
URL: http://kortnilla.blogg.se
Postat av: Ita

Jiises vilken partypingla du e då!! Hade aldrig orkat vara uppe till morgonen, blir trött redan vid 22.30.... *ler*
Kram

2007-07-02 @ 20:58:02
URL: http://itasscrappodatt.blogg.se
Postat av: SusanneSj

Ni verkar ha haft MYCKET kul ni tjejer : D
Visst är det kul med tjejpartyn.
Grattis till din gubbe med lag till vinsten, kul!
Ha gottit!
Kramen Susanne

2007-07-02 @ 22:04:45
URL: http://susannesj.blogg.se/
Postat av: Maria

Låter som ni haft en rolig helkväll!! Fast det tar ju på krafterna ;-) Hihi! Och hoppas verkligen att bilen funkar som den ska när ni ska semestra! Bilar är rena sållen, pengarna bara försvinner!
Ha det gott, kram Maria

2007-07-03 @ 10:29:07
URL: http://mariascollage.blogg.se
Postat av: Malin

men vad roligt! det låter precis som en kväll i min smak... *ler*
hur kul som helst! schysst med egen privat-chaufför också!
jag kan nog komma med ett eller annat förslag på aktivitet när du slutar med fotbollen.., *ler*
kram på dig!

2007-07-03 @ 12:41:13
URL: http://mallafors.blogg.se
Postat av: Erica

Förlåt..... jag har glömt Frillsen....
kan vi höras i em på telefon... Kram Erica

2007-07-04 @ 07:09:58
URL: http://ericasscrap.blogg.se
Postat av: Annika

Hej...Aldrig fel att ta på sej dansskorna!Hoppas att du mår bättre nu.Krya på dej.Kram Annika

2007-07-08 @ 12:49:08
URL: http://mellbina68a.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback