Äntligen är den här.....semestern!!! *L*

Ja jösses, va tiden springer iväg. Upptäckte att jag inte bloggat på drygt 1,5 vecka.  Har hänt en del roligt sen sist kan jag säga. Har inte heller hunnit med den vanliga bloggrundan på länge och inte heller läst de kommentarer jag själv fått!!
Gissa om jag blev glad när jag precis slog ner ändan framför skärmen för att kika runt lite och göra ett nytt inlägg??!! Jag har blivit "taggad"!!! Tack för det
Malin H!!!! Känns så kul och inspirerande att bli uppmärksammad. Måste ju tacka alla Dollsen för det. Utan våra träffar och alla era uppmuntrande ord och goda råd hade man nog inte kommit nån vart i "scrapträsket"!!

Tagges

Och just därför vill jag "tagga" denna tjej, som tog mig med på min allra första Paperdollsträff. Glad att du ändrade uppfattning ang. diverse pyssel!!! *S*
Jag vill även "tagga" denna tjej, för att hon alltid är så pigg och glad oavsett strul på jobbet och sena jobbnätter!!

Ja, vad har då hänt för övrigt sen sist?? Här kommer en kort sammanfattning i ord och bilder:

Robin har spelat Partille Cup i handboll, eller rättare sagt regnhandboll. Han kom hem en dag och hans träningsväska var så blöt att det gick att vrida vatten ur allt som låg i och dessutom droppade det om väskan. På själva resultatfronten gick det inte fullt lika bra.

 

Förra veckan kändes seg som tuggummi, för det var mina 5 sista arb.dagar. Men nu är den äntligen här....den efterlängtade semestern. Har ju redan förbrukat 3 dagar, men många återstår då jag ska ha 4 veckor.

I fredags efter att jag slutade jobbet bar det av till Centralstationen för att hämta
min chattkompis Netta    och hennes två barn, Denice och Robin, som kom med tåget ändå från Sundsvall, för att hälsa på oss. Vi startade vistelsen med sol och en underbar grillkväll. Efter det har vi inte kunnat visa dom Göteborg från sin allra bästa sida då vädrets makter inte riktigt varit på vår sida, men vi har gjort mycket kul ändå. Lördagen blev en shoppingdag, vi gjorde Freeport och Kungsmässan i Kungsbacka osäkert hela dagen och sen avslutade vi kvällen med en discobowling nere vid Eriksberg.

     

Hela söndagen tillbringade vi på Liseberg. Netta och jag tog spårvagnen in, dels för att det var kul och även för att kunna ta en cider och öl, eller två!! och Urban trasporterade alla barnen i bil. Det blev en heldag och vi var hemma först strax före kl. 22 då vi alla var ganska möra!
       

Måndag och tisdag har det varit mer shopping, en tur till Backaplan, ett besök på Bräckboden i Kungälv (mums) och igår tillbringade Robin, Jesper och Robin 5 timmar på Lek och Buslandet. Kan säga att det var 3 rödmosiga och varma grabbar vi hämtade nere vid Backaplan vid 19-snåret! *L*

Idag har dom tyvärr rest hem och stackarna har 8 timmars tågresa som ska genomlidas innan dom är hemma i Norrland igen. Det har varit så skoj att ha ER här!! Längtar tills vi ses igen i höst, Netta! *S*

Urban jobbar sin sista vecka nu och sen bär det av med husvagnen mot Södra Näs, Varberg. Det ska bli så skönt att komma från väggarna ett tag. Dessutom fyller en viss herre i familjen 40 år nästa vecka *L*. Vad köper man till en som önskar sig lugn och ro i födelsedagspresent?? *S*

Nä, nu ska jag fortsätta fira semester!! 

SommarkrAMar i mängder till er alla!!  


Kommentarer
Postat av: Malin H

Kul att göra nån glad!!
Dessutom är du SÅÅÅ värd det :-)
Kul på så sätt att det snart är höst....så vi kan paperdollsa igen!!
Hoppas du får en fortsatt fin semester!
Kram kram

Postat av: Malin

härligt att höra - du lever! :) hoppas att ni får en skön ledighet tillsammans, och om man önskar sig lugn och ro... ge honom lugn och ro... kanske en mp3 laddad med inläst bok eller favvomusik? tips från mig i alla fall... *kramar*

2007-07-25 @ 23:22:17
URL: http://mallafors.blogg.se
Postat av: Ita

Du har minnsan haft fullt upp förstår jag. Visst e det skönt med semester, hörde att nästa v ska en värme bölja komma in *hoppas*. Om ni ändå är i VBG kan du köpa lugna behandlingar på Varbergs kurort - spa.
Kram

2007-07-27 @ 09:56:08
URL: http://itasscrappodatt.blogg.se
Postat av: gunilla/nilla

Jag skulle också vilja åka till Liseberg. Tycker att det är Sveriges bästa nöjespark, men ingen vill följa med. Trist.
40-årspresenten kanske skulle kunna vara en bra bok, solstol och ett par öronproppar, hi hi!!
Hoppas att ni får en trevlig tur.
Kram/Gunilla

2007-07-29 @ 13:32:51
URL: http://kortnilla.blogg.se
Postat av: Annika

Hej!Hoppades att överraskningskalaset skulle bli bra...nu vet jag att det blev prima *Ler*(synd att vi inte kunde komma)Ja nån lugn och ro kanske det inte blev för din 40-åring fniss...njut av er korta sem tillsammans så hörs vi när du kommer hem.KRAM KRAM

2007-07-30 @ 12:42:32
URL: http://mellbina68a.blogg.se
Postat av: Tinafina

Hoppas att du har en härlig semester vännen!
Många kramar från Tina

2007-08-04 @ 00:20:04
URL: http://tinafina.blogg.se/index.html
Postat av: nancy

Tack goa du för du taggade mig
Kram Kram Nancy

2007-08-04 @ 23:26:42
URL: http://pinknanc.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback