16 sept. - Grå söndagsmorgon

Ja snacka om väderomslag, vet inte vilket som är värst? Blåsten igår eller regnet idag?!
Har precis skickat ut äldste sonen på sin "reklam-utdelar-runda"! Idag blir första gången
han gör det själv, för förra söndagen hjälpte vi ju honom eftersom han hade varit iväg på
handbollcup i Örebro och kom hem ganska sent. Vi sa åt honom att dela ut den igår men
han ville hellre köra idag, så när man inte lyssnar på sina föräldrar får man dela ut i regn
istället för i solsken! *L* Nån som känner igen sig?! Nä, alla ni andra har väl barn som
lyssnar på er och gör exakt som ni säger?! *S*

Igår var det ju den efterlängtade
Stämpel- och Scrapmässan är i Göteborg. Vi, Annika och jag,
åkte in vid 14-tiden. Visste att det skulle bli svårt med parkering då det även var västkustderby
mellan Blåvitt och Elfsborg och dessutom hyggligt Lisebergsväder, men vi hade turen med oss
och fick en plats i Focushuset i direkt anslutning till mässan.
Ja snacka om att shoppa loss. Fick handlat en hel del. Var väl som vanligt lite seg i starten, man
vill ju gärna kika runt lite innan man bestämmer sig och börjar handla. Men väl igång så blir man
ju lite ivrig, resultatet av det var att dragkedjan på min plånbok gick sönder *L*. Så Mona, nu behöver
jag en ny! Min kompis Mona har nämligen skoaffär och där finns även snygga väskor och
plånböcker.

Så vad tror ni att jag gjorde igår när jag kom hem?? Var ju tvungen att använda en del av det jag inhandlat!
Kom igång bra och började med att använda de efterlängtade frillsen. Så här blev resultatet:

The best a man

En enkel LO där jag lekt lite med kortet som jag gjort s/v och bara låtit fären på burken framträda.
Tack Malin F för inspiration... du förstår nog vad jag menar! *S*
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
LO 2 är på äldste sonen Robin och där har jag använt de ny-investerade chipboard-bokstäverna
som är självhäftande. Jätteanvändbara och billiga. Robin favvofärg är dessutom rött....så:

Robin i hål

Är ju inte så bra på det där med journaling, men jobbar på det och här blev det på en instucken tag.
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Den 3:dje och sista LO är på mig och där har jag inte använt nåt nyinköpt. Men en extra kram till
lövly Tina för alla knapparna som jag fått tidigare.

Anneli i Frillesås
 
Ja det kanske kommer mer för det kliar i fingrarna efter att pyssla mer.

En rolig grej till! Strax innan mässan skulle stänga så sprang vi på Louise som varit här inne och skrivit,
så ett litet hej blev det. Alltid kul att träffa andra bloggare! *L*
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Ja nu vankas det snart frukost här hemma och sen ska vi iväg och handla lite kläder åt grabbarna som
dom ska ha på begravningen på onsdag. Ska försöka att inte göra det så märkvärdigt utan hitta ett par
mörka byxor som även går att använda till vardags fortsättningsvis och även nån snygg mörk tröja till det.
Ja just det, vi måste även köpa en ny brevlåda då vår gamla åkte i backen igår då trädet som står bredvid
hade knäckts i blåsten under natten.

Nä, go vänner, ha nu en fortsatt go söndag i regnrusket!! image264
krAM Anneli



 


Kommentarer
Postat av: Louise (vbg)

Det var väldigt vad du blev produktiv efter mässan:) Härliga LO! jag håller på för fullt så något kort blir det nog under kvällen :)
Visst får du länka till mig, jättekul. kul att träffas IRL :) Kramiz

Postat av: Anna-Karin

Mycket fint du gör!!

2007-09-16 @ 18:15:36
Postat av: Erica

Vilka superfina LO:s, själv har jag ingen lust att sätta mig och scrappa nu... får nog bli när bygget är klart. Kram Erica

2007-09-16 @ 20:38:39
URL: http://ericasscrap.blogg.se
Postat av: elisabethp

Jättefina LO:s alla tre!! Fotot med ölen är väldigt fräckt tycker jag!
kram

2007-09-17 @ 08:19:58
Postat av: Ita

lyckos dig som hunnit använda dina saker... visst e det kul att göra sig pank även om man får panik efteråt... Jätte snygga alster!
kram

2007-09-17 @ 12:04:36
URL: http://itasscrappodatt.blogg.se
Postat av: Annika

Tack själv för en trevlig stund på mässan samt för ett välbehövligt "prata-av-mej" tjöt!
Så mycket fina Lo;s du gjort, i alla former. Krya på dej. kram annika

2007-09-17 @ 13:11:31
URL: http://mellbina68a.blogg.se
Postat av: SusanneSj

Shit pomfritt ; D
Vilka underbara LO:s du har skapat, alla tre är helt underbara.
Kul att du hittade saker på mässan. Själv så väntar jag till den 6 oktober och Partille, det ser jag mycket fram emot.
Vad tokiga vi är som inte tänkt på det förut att länka ; D
Trevlig vecka och kram på dig (tänker på dig på onsdag)

2007-09-17 @ 15:56:35
URL: http://susannesj.blogg.se/
Postat av: Eivor/Ejja

Vilka fina LO du gjort! Gillar dem alla, kul att få använda lite av det nya du införskaffat. Lite avensjuk på dig som fått gå på mässa...
Kram

2007-09-17 @ 23:20:49
URL: http://eivor.blogg.se
Postat av: Malin

åh vad fint du skapat - kul att komma igång så direkt när man handlat! när man är som mest inspirerad... ni var för roliga du och Annika när ni kom tillbaka in igen :) *ler* så går det när man möter fina grejer i andras påsar utanför! kram på dig!

2007-09-18 @ 07:56:14
URL: http://mallafors.blogg.se
Postat av: Anna-Leena

Vad kul att få gå på mässa & tok shoppa det skulle ja me gjort hi hi. Dina Lo´s var ju super fina. Här lär jag kika in fler ggr om det är ok!?!? Ha de gott.

2007-09-18 @ 08:14:07
URL: http://mysans.webblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback