10 sept. - Hänt sen sist

Ja inte fasen har jag hunnit blogga så mycket som jag tänkt mig, hade ju bestämt att bli lite flitigare.
Men det kanske blir bättre nu när vädret blir sämre och man får mer "inne-tid".

På torsdagskvällen hade vi ju invigning av vår nyrenoverade brädgård här på jobbet.
Det var nygrillade hamburgare och god dryck, femkamp där jag höll i en av grenarna;
längdspottning med gelegodis. Verkade som alla tyckte det var kul och det var varierande stilar för
att komma så långt som möjligt. Sen hade vår vd fixat så en amerikansk countrykille,
Mike Bella, kom och spelade för oss. Inte min musik men kul ändå. 
Tiden sprang ifrån oss och vi hann inte färdigt femkampen utan istället fick vi lotta fram 20 vinnare
då vi hade 20 priser. Urban hade turen på sin sida och blev dragen som vinnare nr. 2.
Han fick välja från prisbordet och med oss hem följde en söt liten skruvdragare från Bosch.

På fredagen hade vi "nya" bilen på verkstad och Urban var snäll och körde mig till jobbet.
Alla var väl lite småsega och det var verkligen fredagsstämning här. Blev inte full dag då jag skulle
hämta bilen oxå. Martin, min jobbarkompis var snäll och körde mig till verkstan på Hisingen.
Var hemma redan vid 15.30 och det blev en liten tupplur på rosenörat innan jag tog mig bort till
Sälöfjordsplan för att se Urban spela fotbollsmatch.

Lördagen tillbringade vi 3 timmar på Ikea. Har äntligen bestämt oss för att göra om vårt sovrum,
så nu ska hela rummet tömmas och vi ska måla om och sen ska det in helt nytt inredning.
Ska bli spännande. Gäller bara att få tiden att räcka till på helgerna så vi kommer igång.
På kvällen var det kräftkalas hos min moster. Hon har fyllt år och istället för vanligt kalas har vi kräftskiva,
alltså kräftkalas. *L* Blev inte jättesena utan hann hem till andra halvlek av landskampen Sverige-Danmark.

På söndagen var det städdag av hemmet! Uuuusch va tråkigt men ack så nödvändigt.
På eftermiddagen var vi borta i Urbans pappas lägenhet för att kolla post och lite annat.
Fick även Annika på snabbesök på eftermiddagen för lån av dator då hennes strular.
Robin kom hem från handbollscup i Örebro, glad och trött men "no mercy", han har ju anmält sig
till SDR för att dela ut reklam och detta var första helgen. Så vi satte oss och sorterade och sen vid
19.30-20-tiden bar det av ut i området för att dela ut reklamen. Hela familjen och en kärra,
och det tog oss dryga timman. Hädanefter får han sköta det själv. Det är inte jättevälbetalt men ändå
gott med några kronor extra när man går i 8:an.

Nä go vänner, dag att återgå till näringen!

image266
Ha nu en bra start på veckan!!
krAM Anneli

Kommentarer
Postat av: Malin

härligt med en rapport :) låter som en hektisk avslutning av veckan, men kul! roligt att göra om hemma och kräftor är ju aldrig fel... tack för pratstunden förut vännnen *kram*

Postat av: Malin H

Då så! Då har ni det städat och härligt hemma! Mer än man kan säga om mitt.... fast det är klart lite putsade rutor blev det i lördags...alltid nåt!!Kul att läsa om din vecka!
Kram kram

2007-09-10 @ 21:18:41
URL: http://malinsscrap.blogg.se
Postat av: Tinafina

Vad roligt att läsa vad du har haft för dig den senaste tiden!
Ha det gott!
kram Tina

2007-09-10 @ 21:40:05
URL: http://tinafina.blogg.se/index.html

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback