Åh vilken midsommar!!

Ja ha, då var midsommarhelgen avklarad! Och vilken midssommar det varit!! Mina äldsta och bästa vänner, Ikka & Tapio, har gift sig! Dagen började med att jag vaknade kl. 05,00! Hua!! Kunde bara inte somna om. Gick upp och fixade till cd-fodralet som jag gjort till cd-skivan vi spelade in på möhippan, 2 kort som var beställda till bröllopsparet och så fick jag gjort ett halsband till mig själv. Och det innan kl. var 07,00!! Sen gick jag och la mig igen och somnade om till ca 8,30. Sen var det bara att kliva upp!
Vi hade ju blivit ombedda att stå för förrätten, så iväg det bar ner till Coop Eriksberg för att handla färska råvaror som sallad, gurka och tomat till Toast Skagen. Alla som känner oss vet att vi har ett kök där du går in och backar ut för att få plats. Gissa om vi hade "mackor" över hela köket då det skulle göras till drygt 80 pers. Men bra gick det och färdiga blev vi! Och t.o.m före utsatt tid då vi skulle hämta upp Virre och Dick på vägen. Så här fina var vi innan det bar iväg:

A o U



Men vilket väder!!!! Man säger ju att det bringa lycka över brudparet om det regnar på bröllopsdagen. Ja med den mängden nederbörd kan inte Ikka och Tapio bli annat en hellyckliga!!
I vilket fall var det en underbar vigsel uppe i lilla mysiga Kilanda kyrka, som nog nästan var fylld till bristningsgränsen. Efter vigseln bar det av till Gunnesgården i Uspastorp. Där tillbringade vi resten av em/kvällen/natten. Det var massor av roliga upptåg kring brudparet, god mat och dryck och såå många roliga tal. För att inte tala om alla gamla vänner som det var så kul att träffa, vissa har man ju inte sett på ett tag och man har ju en del att ta igen! Ja det var helt enkelt en hellyckad bröllopsfest!

Ikka & Tapio!!! Jg önskar er all lycka!! Ni är underbara!!!

image182   

Tårta Bäst

Hemtransporten från "ödemarken" gick ju inte lika smidigt! Tack Mona för tiden vid ditt köksbord, mitt i natten, eller rättare sagt tidiga morgonen,  medans vi väntade på taxin!
Ja väl hemma hade man ju inga större problem att somna. Sen kan jag inte riktigt svara på om kl. var 04,30 eller 05,30, men det var oväsentligt efter en sån underbar dag!!

På lördagen, när vi vaknat till liv blev det frukost/lunch på McD för mig och gubben, innan vi for tillbaks till Uspastorp för att hämta bilen. Det blev även en sväng till Älvängen för att göra upp lite ekonomi sen möhippa och bröllop. Hamnade slutligen på nygifta paret Saaranens uteplats på en bit pizza och senare även en fika.  Och sen var den dagen mer eller mindre slut! Blev en slö kväll på soffan! Och det kunde vi gott ha!! *L*

Idag har vi varit på Hornbach och Bauhaus för att inhandla ny gräsklippare och trimmer till vår superstora trädgård. Krävs ju inte nåt stort och dyrt då gräsmatten är ca 5x8 m. Alldeles lagom!! Grejorna har invigts och tvätten hänger på tork, så nu tänker jag nog inte lyfta ett finger mer den här helgen!!

Jag har börjat min nedräkning. Det återstår nu 20 arb.dagar innan det är sem. Lääängtar sååå!!

Ha de godis allihop!! /krAM Anneli

Kommentarer
Postat av: Annika

Åh så fina dom är och kan bara hålla med om att regn betyder lycka.Denna regnlycka kommer nog att hålla i tusen år minst *Ler* Skönt med nya trädgårdsredskap som funkar. Kram A

Postat av: Ita

Ja med all detta regn ni fick så kan du ju som du säger inte gå mer än bra! Vad härligt att hand gifte sig i bara en skjorta! Det tycker jag om. Bröllop är så härliga, Glada och lyckosasmma!
Kram

2007-06-24 @ 21:05:54
URL: http://itasscrappodatt.blogg.se
Postat av: nancy

Ser att ni har haft de roligt vilka härliga kort, jag vill oxå gifta mig :)
Kramiz

2007-06-24 @ 23:00:40
URL: http://pinknanc.blogg.se
Postat av: Ikka

Vilken duktig fotograf du är Anneli!! Får nog be om kopior på alla kort du tog under dagen. Den glada känslan kommer vi bära med oss länge känner jag. Tapio blir jättenöjd när han får höra de positiva kommentarerna om "bara skjorta":)
Det var precis så vi ville ha det, enkelt och glatt:)) Tack för att ni gav oss en underbar dag och ett underbart minne. Puss och kram

2007-06-25 @ 09:50:18
Postat av: Johanna

Mysigt med bröllop!
Snällt av dig att ordna med förrätt tkr jag!
Blev den god?

2007-06-25 @ 13:22:15
URL: http://desbarrar.blogg.se
Postat av: Gunilla/nilla

Ni verkar ha haft en skön helg trots vädret. Visst är det bättre med fint väder men sällskapet är ändå det viktigaste. Dina bilder är underbart fina och brudparet så snygga!
Ha en skön vecka!

2007-06-25 @ 13:30:46
URL: http://kortnilla.blogg.se
Postat av: Eivor / Ejja

Härligt med bröllop! Fina bilder du tagit, något att scrappa senare *ler*. Brudparet och barnen var så stiliga och fina.
Kramkram från mig

2007-06-25 @ 18:00:14
URL: http://eivor.blogg.se
Postat av: Malin

åh vad fina ni är du och Urban!!!!!! riktiga party-people!!! låter som en lyckad dag trots skyfall - för det får man väl säga att det var... brudparet ser också lyckliga ut, härligt! *kram*

2007-06-25 @ 21:47:31
URL: http://mallafors.blogg.se
Postat av: Erica

Alltid roligt med bröllop :0) även om jag inte tycker att midsommarafton är bästa dagen...
Ni var jätte fina allihop.
Kram Erica :0)

2007-06-26 @ 18:38:03
URL: http://ericasscrap.blogg.se
Postat av: SusanneSj

Åh så mysigt med bröllop. Jättefina kort på er allihop.
Kramen

2007-06-27 @ 10:05:22
URL: http://susannesj.blogg.se/
Postat av: Johanna

vilken fin gris klocka =)

2007-06-27 @ 15:19:30
URL: http://desbarrar.blogg.se
Postat av: louise (vbg)

härliga kort du har gjort och vilka fina bilder du har tagit. kramiz

2007-06-28 @ 18:17:30
URL: http://louisevbg.blogg.se
Postat av: Johanna

Fullt upp? du skulle bara veta hur lååång tråkigt jag kan ha...
Jag flyttade till nacka, ca 15 min bilväg fr Huddinge så jag bör ju överleva, saknar det ändå =(
Ha det gott!

2007-06-28 @ 21:05:53
URL: http://www.desbarrar.blogg.se
Postat av: Annelie Maddock

GLAD SOMMAR!!!
Kolla in min utmaning pa min blogg!

2007-07-01 @ 06:23:11
URL: http://annelie.blogg.se/scrapping/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback