Livet går vidare!

Och det är är jag evigt tacksam för just nu!! Vi har haft det tufft sen i tisdags då beskedet om Urbans
pappas bortgång nådde oss. Vi har, tillsammans med Urbans syster, fått ta tag i en del saker
som man inte ens önskar sin värsta fiende. Som ni kanske förstod av förra inlägget,
där jag skrev att vi blev kontaktade av en kriminaltekniker, så var tyvärr inte dödsfallet helt "normalt". 
Ita skrev på sin blogg och undrade: Vad är du stolt över dig själv för just nu?
Och jag kan säga att jag är stolt över att jag orkat och vågat gå in i svärfars lägenhet och
möta syner och lukter man knapp tror existerar, jag är även stolt över hur vi tre tillsammans
hjälpts åt och hanterat allt de senaste dagarna.
Man slutar aldrig att förundras, jag som till exempel gråter till tecknad film, hade inte fällt en tår
förrän i fredags. Konstigt för att vara mig!! Men jag antar att kraften gått åt till att stödja resten
av familjen, men i fredags när jag satt och kollade lite ang. musik till begravningen då kom tårarna.
Skönt och befriande. Men allt tar ut sin rätt, så strax efter kl. 22 i fredags gick jag "i däck" och
somnade som en liten gris!

Igår fick jag "lurat" med Annika på en liten shoppingtur, Panduro, Arkivet och Format,
i nämnd ordning, besöktes och plånboken blev tunnare och tunnare.
Vi avslutade det hela med en mysig fika på Fröken Olsson's.
Tack för god mangocheesecake, Annika!!! *L*

Har ju inte scrappat på ett bra tag så en liten stund blev det igår kväll och två stycken LO:er skapades,
fantasin var väl inte på topp, så det blev två ganska enkla. Upptäckte att jag inte fått med nån riktig rubrik
på nån av dom, känns iaf som det saknas på den "vintriga". Kanske får komplettera! *L*

Soulmates Östersund

Idag har vi "planerat" lite inför morgondagens träff med begravningsbyrån. Diskuterat musik och kollat lite på psalmer, och annonser. Tror att mycket kommer falla på plats med lite proffisionell hjälp imorgon.
Trädgården fick sig en omgång, lite gräsklippning och rensning i rabatter.
Här vankas god mat om en stund, hör att sambon slamrar i köket,
så det börjar nog lukta mumsfillibabba snart. *L*

Vill slutligen tacka er alla som besökt min blogg den här veckan,
det värmer sååå med alla stödjande ord och kramar! *L* Tusen tack!!

krAMar i mängder - Anneliimage243

Kommentarer
Postat av: SusanneSj

Jag ryser åter igen när jag läser. Så himla obehagligt.
Du har gjort två fina tilltalande LO:s, tjusiga.
Kram på dig o ta hand om varandra

Postat av: gunilla/nilla

Usch vad trist! Får verkligen beklaga det trista som inträffat dig och din familj. Jag förstår precis vad du menar med att man ska ta hand om varandra innan det är försent. Vilken härlig sambo du har som kan laga mat.
Sköt om dig och de dina. Hoppas att det ordnar sig på bästa sätt.
Styrkekramar från mig/Gunilla

2007-08-19 @ 18:51:54
URL: http://kortnilla.blogg.se
Postat av: Annika

Ja, jag tycker att du varit enormt stark som klarat detta! Vete tusan om jag kunnat gå in där utan att kräkas. Usch, allt som du beskrivit kan jag se framför mej.Lycka till imorgon. Fina Lo;...hur hinner och orkar du med ALLT!Kramen

2007-08-19 @ 19:29:30
URL: http://mellbina68a.blogg.se
Postat av: Erica

Visst är det konstigt, men jag tror att man orkar mer än man tror, att man blir så stark som situationen kräver...
Massor med kramar/Erica

2007-08-19 @ 20:09:21
Postat av: Malin

skickar också över ett gäng med stärkande kramar- om du klarat att vara så här stark under hela veckan så kan du behöva lite påfyllning :) tänker på dig (er) och jag hoppas det går bra imorgon på mötet. hälsa till Urban också -
från mig och Marcus, vi tänker på er! *kram*

2007-08-19 @ 20:16:20
URL: http://mallafors.blogg.se
Postat av: Ita

Det låter inte så trevligt det där.... vet inte riktigt vad jag ska säga... men jag tänker på er och sänder styrka till er.
Kram

2007-08-19 @ 20:50:51
URL: http://itasscrappodatt.blogg.se
Postat av: Tinafina

Vad otäckt det låter.
Ta hand om varandra!!
Många kramar från Tina

2007-08-19 @ 22:20:29
URL: http://tinafina.blogg.se/index.html
Postat av: Sara

Vad tufft det måste vara! Du är helt otrolig tycker jag som orkar med allt, vill skicka tusen kramar!!!

2007-08-19 @ 23:01:38
URL: http://marashobby.blogg.se
Postat av: elsamaja

Jag förstår ju att det inte bara är nåt vanligt dödsfall ni drabbats av, eftersom kriminalare är inblandade, men jag hoppas att ni har många runt om som stöttar er i detta, och att ni på nåt vis klarar er med sinnet i behåll igenom det svåra.
Man har mer styrka än man tror, när det krävs, tur bara att man inte vet innan, vad som ska hända.
Styrkekramar till dej och din familj

2007-08-19 @ 23:43:51
URL: http://elsamajarun.blogg.se/
Postat av: elisabethp

Stackare vad tråkigt! Men man klarar mer än vad man tror.Nån sa en gång att man får det man klarar av..
många kramar till er!!!

2007-08-20 @ 16:15:06
URL: http://elisabethp.blogg.se
Postat av: Maria K

Fy vilken jobbig tid ni haft i familjen.. Skönt att du klarat av det och varit stark. Och skönt som du sa att det går vidare! Gillar dina LO:s skarpt! På vintersidan kanske det räcker med ett "Brrr..." som rubrik? Ha det gott tjejen! Kram Maria

2007-08-21 @ 10:16:07
URL: http://mariascollage.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback